Správy
Sklamanie, ale aj radosť L Racingu po Rally Košice

10.09.2014 20:25 | Rally | Miroslav Majl�th | Otvorení: 1244

Sklamanie, ale aj radosť L Racingu po Rally Košice

Jubilejná, 40. Rally Košice nedopadla pre L Racing Team presne tak, ako by si všetci predstavovali, napriek tomu mali niektoré posádky úsmev na perách.

Pre Jozefa Béreša mladšieho odštartovala jubilejná, 40. Rally Košice naplno už v piatok Ako už napovedá názov tohto článku, slovenský L Racing Team zažil v Košiciach už v úvode každej z dvojice etáp sklamanie. Tým bolo odstúpenie hviezdy tímu Jozefa Béreša mladšieho už po prvom teste prvej etapy, keď Mini Countryman RRC prišiel, rovnako ako na Rally Prešov o klinový remeň. Ďodi so spolujazdcom Zoltánom Répásom síce mali vo vozidle náhradný remeň, ktorý po rýchlostnej skúške do motora aj namontovali, stop však povedala batéria, ktorá sa pri jazde do cieľa test rozhodla totálne vybiť. „Asi v polovici rýchlostnej skúšky Herľany, ktorá je mojou najobľúbenejšou, začala svietiť kontrolka dobíjania. Snažil som sa však dôjsť až do cieľa tohto testu, čo sa aj podarilo. V cieli sme následne zistili, že praskol klinový remeň. Po jeho nahradení novým však auto, ani napriek roztláčaniu, však už nechcelo naskočiť,“ vysvetľuje Ďodi Béreš. Do druhej etapy predposlednej súťaže tohtoročných slovenských majstrovstiev sa Ďodi so Zolim postavili už s opraveným autom a všetkým divákom hneď dokazovali, že patria medzi absolútnu špičku. To však vydržalo iba dve rýchlostné skúšky, keď Countryman začal opäť štrajkovať. „Na Jahodnej som najskôr mal dojem, že sa mi odlieva benzín, keď motor niekoľkokrát zakašlal. Našťastie sme ešte do cieľa dorazili, ale keďže motor vynechával stále viac a viac, začal som po prejazde cieľom zisťovať v čom je problém. Po krátkom hľadaní som zistil, že prestalo fungovať malé čerpadlo, ktoré dopravuje benzín z nádrže do veľkého čerpadla umiestneného pri motore. Priamo na mieste som s tým ale nevedel nijako pohnúť, tak zase nasledovalo odovzdanie jazdného výkazu,“ skonštatoval sklamane trojnásobný víťaz Rally Košice, Jozef Béreš mladší.

Dvojnásobné odstúpenie zo súťaže sa nevylo ani posádke Fordu Focus, Marekovi Špavelkovi s Milanom Strakom, ktorým už na treťom teste prvej etapy odletelo po odtrhnutí upevňovacích skrutiek koleso. Po oprave síce táto košická dvojica nastúpila aj do druhej etapy, avšak v druhom teste sa ich postihla rovnaká porucha. „Neviem, či to bola vada materiálu, alebo čo to malo znamenať. Som rád, že sa pri odletení nášho kolesa nikomu nič nestalo, v prvom raze totiž koleso smerovalo na Svinici medzi divákov, našťastie druhý deň odletelo asi štyristo metrov do lesa. Po prvej etape sme vymenili všetky komponenty za nové, nechápem ako sa to mohlo stať znovu,“ vysvetľoval Marek Špavelko košickú záhadu.

Do cieľa Rally Košice nedorazil nakoniec ani Vlado Hanuš so Slávom Harabínom. V sobotu síce táto dvojica vybojovala pekné tretie miesto v triede 3, v nedeľu však už toľko šťastia nemali. Čo sa stalo nám opísal Vlado Hanuš: „V sobotu, v prvej etape to bolo dobreé. Skúšali sme pneumatiky od iného výrobcu a najskôr sme išli opatrnejšie. Boli sme prekvapení ako dobre fungovali, tak sme v druhej sekcii začali postupne pridávať a výsledkom bolo tretie miesto v triede, čo sme brali ako dobrý výsledok. V nedeľu sme mali v pláne ešte zrýchliť, ale po prejazde prvými troma testami nám na križovatke v Košiciach vytiekol spojkový valček a naše Mitsubishi Lancer EVO X ostalo stáť nepojazdné. Škoda, keby to bolo vydržalo do servisu, určite by sme išli ďalej.“

V triede 6, ktorá bola na 40.Rally Košice naj obsadenejšou triedou vôbec, bojovali vo farbách L Racing Teamu hneď dve posádky. Spomedzi nich lepší výkon podala mladá dvojica z Dobšinej, Tomáš Fusko s Jakubom Slovákom, ktorí spoločne s vozidlom Peugeot 208 R2 Vti vybojovali v sobotu druhé miesto, v nedeľu to však vyšlo iba na tretie v triede 6.

V celkovom poradí triedy 6 v rámci Rally Košice ako celku však Tomáš s Kubom dojazdili na druhom mieste. „Veľmi dobre sme sa povozili. Napriek tomu, že sme absolvovali Rally Košice prvýkrát, páčilo sa nám a potešilo nás, že dokážeme aj na pre nás neznámych tratiach bojovať s konkurenciou o najvyššie priečky. Bolo to super a všetkým, ktorí nám pomohli ďakujeme,“ zhodnotil v cieli súťaže spokojný Tomáš Fusko.

Poslednou posádkou a zároveň druhou v triede 6 spomedzi už spomínaných L Racingových posádok v tejto triede bola maďarská dvojica Ákos Tábori – Tamás Kurti na Citroëne C2 R2 Max, ktorým v celkovom hodnotení Rally Košice v triede 6 patrila štvrtá priečka, pričom bodovo si po oba dva dni prilepšili dvoma piatymi miestami.

Napriek nie celkom vydarenej súťaži bol s výkonom jednotlivcov spokojný aj šéf L Racing Teamu, Ján Lipták: „Samozrejme ma škrie Ďodiho dvojnásobné odstúpenie. Je jasné, že Mini musí nutne prejsť celkovým repasom, aj keď Ďodi zase odstúpil iba kvoli nepredvídateľným drobnostiam. Čo sa týka ostatných, som spokojný a to aj napriek tomu, že Hanuša, či Špavelka zradila technika. Potešili ma Fusko a Tábori, ktorí došli až do cieľa a nazbierali kopu bodov do priebežného hodnotenia. Fusko so Slovákom si navyše odviezli pre nich naozaj zaslúžené poháre. Moja vďaka patrí všetkým, ktorí sa zúčastnili, či pracovali na príprave vozidiel, ale aj partnerom tímu. Naozaj ďakujem, Rally Košice bola náročná súťaž, plná prekvapení.“

Text: Miro Majláth

Foto: autosportfoto.sk

Miroslav Majl�th

| viac


Partneri

L Racing s.r.o.

Všetky práva vyhradené | All Rights Reserved

Copyright 2024 © Mediaracing.sk

Created by PeOk design & InMAD Design

Sledujte nás tiež na:

  • Mediaracing.sk on Facebook
  • Mediaracing.sk on YouTube