Správy
L Racing na Jankovom vŕšku bez Béreša a Audi Quattro S1

02.08.2013 09:44 | PAV | Miroslav Majl�th | Otvorení: 2475

L Racing na Jankovom vŕšku bez Béreša a Audi Quattro S1

Tritisícsedemsto metrov trať, dvestopäťdesiat metrové prevýšenie a dvadsaťsedem zákrut. Toto všetko bude musieť presne po roku zdolať vyše stodvadsať jazdcov na Jankovom vŕšku. Medzi nimi bude aj jazdec L Racing Teamu.

Hovoríme jazdec, čiže jeden a to aj napriek faktu, že v zozname prihlásených ich celkovo figuruje trojica. Azda najväčšie lákadlo pre divákov, Jozef Béreš mladší a jeho Audi Quattro S1, budú diváci na štarte očakávať zbytočne.

„Nebudem na Jankovom vŕšku štartovať, organizátorom som už aj poslal ospravedlnenie. Nebude to však z dôvodu nepripravenia mojej Audi S1, ale z princípu. Pred niekoľkými rokmi, keď sme začali stavať Audi Quattro S1 sme dali na Slovenskú asociáciu motoristického športu žiadosť o stavbu vozidla do skupiny E1 vrátane kompletnej dokumentácie. Zo SAMŠ-u nám prišlo kladné vyjadrenie, že auto do E1 môžeme postaviť a tak sme aj urobili. V tomto roku, keď už všetci vedeli, že budeme s týmto autom štartovať, niekto účelovo zmenil predpis a našu S1-ku technický komisári zaradili do kategórie II a triedy E2-SH. Do kategórie II však odjakživa boli zaradené formulové vozidlá a do triedy E2-SH zase patria siluety a naše auto je predsa originál Audi a nie silueta. Tým pádom bojujem o body nie s autami, ale formulami, kde samozrejme oproti formulám F3000 nemám žiadnu šancu. Každé preteky ma stoja veľa peňazí a na kopci si nakoniec pripadám ako predjazdec. Tak radšej nebudem štartovať. Neviem komu ležím v žalúdku, ale radšej pôjdem jazdiť do Maďarska, či Čiech odkiaľ mi takmer každý deň chodia pozvánky na nejaké preteky, kde mi dokonca ponúkajú odpustenie štartovného a navyše mi dajú aj benzín, či pneumatiky. Ja som však to auto staval pre slovenského diváka a na slovenské kopce a rád by som tu aj jazdil, ale za takýchto podmienok to asi nepôjde,“
vysvetlil dôvod svojej neúčasti na Jankovom vŕšku Jozef Béreš mladší.

Rovnako ako Béreš mladší sa na štarte neobjaví ani Peter Lipták a jeho Mitsubishi Lancer EVO VIII, s ktorým sa v rámci posledných pretekov v Dobšinej predstavil v rámci triedy E1 nad dva litre. V jeho prípade však začala štrajkovať technika. „Porobili sme ešte nejaké úpravy na aute, aj keď stále je na ňom po prestupe do E1 ešte veľa práce, ale povedali sme si, že nemusí byť všetko naraz. Nanešťastie však tesne pred Jankovým vŕškom som išiel ešte auto otestovať, či je všetko v poriadku, motor ale išiel nejako trhane, neviem problém bude asi v benzínovom čerpadle, ale keďže už nebolo času špekulovať, rozhodol som sa, že Jankov vŕšok vynechám. Dosť ma to mrzí, Jankov vŕšok mám rád, je tu vždy dobrá atmosféra,“ povedal Peter Lipták.

Nakoniec tak za L Racing Team odštartuje iba jediný jazdec. Tým je šéf L Racing Teamu, Ján Lipták, ktorý sa opäť predstaví s Toyotou Celica 165 ST. S ňou si úspešne užil víťaznú premiéru v Dobšinej. Počas minulého víkendu s týmto vozidlom odštartoval Ján Lipták spoločne so spolujazdcom Jánom Slovákom aj na Rally Tatry, avšak z dôvodu poruchy bŕzd boli nútení zo súťaže predčasne odstúpiť. „Brzdy sú už opravené, auto je prichystané. Viac ma však mrzí Ďodiho rozhodnutie a Petrova porucha, ktorá sa ukázala na poslednú chvíľu. Za Bérešovým rozhodnutím v plnom rozsahu stojím, len ma mrzí, že sa na tom aute poriadne nadrel a teraz pre neho, alebo presnejšie povedané pre niečie rozhodnutie, nemá význam štartovať. Je to škoda, všetci vieme, že množstvo divákov chodí na preteky hlavne kvôli nemu a takto si na Slovensku odpisujeme nielen jazdcov, ale aj divákov,“ vyjadril svoj názor Ján Lipták. 

Miroslav Majl�th

| viac


Všetky práva vyhradené | All Rights Reserved

Copyright 2017 © Mediaracing.sk

Created by PeOk design & InMAD Design

Sledujte nás tiež na:

  • Mediaracing.sk on Facebook
  • Mediaracing.sk on YouTube