Najnovšie foto
KalendárNajbližšie podujatia
Správy
27.09.2012 19:27 | PAO | Miroslav Majláth | Otvorení: 2165
Brnenské trampoty Mira Horňáka
Ani tohtoročná jesenná
cena v Brne, ktorá v tomto roku niesla názov Masaryk Racing Days sa
nezaobišla, rovnako ako tie predchádzajúce, bez účasti Skaličana Mira Horňáka.
Ten sa predstavil na okruhu v spolupráci s vozidlom Škoda Fabia Sedan
z tímu CP Motorsport.
Miro dokázal už v piatkovej kvalifikácii, že pozvánka od tímu nebola
náhoda a na sobotnom štartovom rošte mu patrilo druhé miesto. Tu sa Mirovi
Horňákovi podarilo už v priebehu prvého kola na vode, ktorá mu vyhovuje,
usadiť na prvom mieste a postupne svoj náskok navyše aj naťahoval
a už sa zdalo, že tieto preteky bezkonkurenčne vyhrá. Tri kolá pred koncom
sa však prejavila nedostatok paliva Škody Fabia sedan, keď mechanici pred
pretekmi natankovali málo benzínu. Miro sa tak nakoniec s vypätím
posledných síl, či lepšie povedané posledného benzínu ledva doplazil do cieľa
pretekov. Medzitým však už o svoju vedúcu pozíciu prišiel a ostalo
preňho „iba“ druhé miesto.
Nedeľné preteky sa niesli v duchu Pole Position Mira Horňáka. Všetko sa
zdalo perfektne pripravené až do okamihu, keď asi desať minút pred štartom
ostal zaseknutý štartér, ktorý sa napriek naštartovanému motoru tento snažil
neustále roztáčať ďalej. V tom momente mal Miro jediné šťastie, že mal so
sebou na pretekoch svojho dvorného mechanika Rasťa Javorku, s ktorým tento
problém, aj keď za cenu straty Pole Position opravili. Miro tak mohol odštartovať
do pretekov aspoň z boxovej uličky. Napriek veľmi peknej stíhacej jazde sa
napokon podarilo Mirovi Horňákovi vybojovať aspoň tretie miesto v druhých
pretekoch víkendu.
„Keď
prišla ponuka na absolvovanie pretekov so Škodou Fabia sedan, pre mňa a môjho
mechanika Rasťa Javorku to bola výzva. Výzva v podobe dostať do rúk a
popasovať sa s nastavením Škody Fabie sedan. Aj napriek malej možnosti
testovania pred pretekmi, sme boli schopní v priebehu voľného tréningu
úplne zmeniť nastavenie podvozku tak, aby sa Fabia vedela prispôsobiť
mokrej aj suchej trati a bola konkurencie schopná na vysokej úrovni. Toto auto
nie je zlé, veľmi dobre reaguje na zmenu nastavenia a dá sa na ňom
v budúcnosti pracovať. Už teraz sa teším na ďalšiu možnosť testovania,
pretože sa ukázalo, že toto auto má veľký potenciál ukrytý v podvozku. Čo sa
týka pretekov, v podstate mi nešlo o nič, iba o to, aby som si
dobre zajazdil. Samozrejme ten sobotný incident s benzínom ma dosť trápil,
ale aj o tom je motoršport a za nedeľnú chybu tím absolútne nemohol,
to je proste chyb v súčiastke do ktorej nikto nevidíme,“ povedal po pretekoch Miro Horňák.
Výsledky pretekov:
Sobota:
1. Mandelík Petr – Lotus GT-R, 2. Horňák Miroslav – Škoda Fabia sedan, 3. Fulín
Petr – BMW S2000
Nedeľa:
1. Fried Marek – Lotus GT-R, 2. Fulín Petr – BMW S2000, 3. Horňák Miroslav –
Škoda Fabia sedan
Miroslav Majláth