Správy
KL Racing Team naplnil cieľ v Rzeszowe na sedemdesiatpäť percent

14.08.2012 21:42 | Rally | Miroslav Majláth | Otvorení: 1099

KL Racing Team naplnil cieľ v Rzeszowe na sedemdesiatpäť percent

Pred štvrtým podujatím seriálu DMACK Tyres Rally 2012 – Majstrovstvá Slovenska sme vás informovali, že posádky Žilinského KL Racing Teamu idú do Rzeszowa úplne prvý krát a ich hlavným cieľom na tejto súťaži je dôjsť až do cieľa podujatia 21. Rajd Rzeszowski. Doraziť až na cieľovú rampu sa však nakoniec podarilo iba jednej z nich.

Do prvej rýchlostnej skúšky 21. Rajdu Rzeszowski, ktorou bol mestský okruh, vyrážali obe posádky v tesnom závese za sebou. Lepší čas v cieli tohto prvého testu patril dvojici Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik jazdiacej na Mitsubishi Lancer EVO IX. „Sme radi, že to máme za sebou. Na čas sme nejako nepozerali, na mestskom okruhu sa dá veľmi málo získať, ale stratiť sa dá všetko. Ostatné trate sú veľmi rýchle, technické a je na nich strašne veľa horizontov, ktoré končia zákrutou, čiže bude treba dáva veľký pozor. Navyše máme nové auto, ktoré som odskúšal až dnes na shakedowne, vyzerá, že funguje, takže uvidíme,“ povedal úvodom Vlastimil Majerčák.

Na mestskom okruhu sa zviezol aj Tomáš kukučka s Marekom Podobníkom. „Rýchlostné skúšky sú naozaj masaker, je tam samý horizont, veľa zradných ktoré končia prudkou zákrutami hneď za nimi. Čo ma dosť prekvapilo, všetky cesty sú veľmi úzke, je na nich priestor iba na jedno auto, nie je tu žiaden priestor na to, aby tu jazdec vyrobil nejakú chybu. Jednoducho tu treba dávať obzvlášť veľký pozor,“ objasnil prvé pocity po obhliadke tratí Tomáš Kukučka.

Po mestskom okruhu, ktorý síce odštartoval súťaž, na posádky, tie pravé rýchlostné skúšky, o ktorých hovorili aj Vlasto s Tomášom, čakali až na druhý deň ráno. Ich zradnosť ako prvý pocítil Tomáš, ktorému sa podaril malý výlet mimo trať. Následná pomoc divákov síce prišla takmer okamžite, napriek tomu tu Tomáš s Marekom stratili kopec času, čoho následkom bol prepad takmer až na dno celkového poradia. „Trochu som pretočil auto a hneď sme boli v jarku. Diváci nám síce pomohli von, ale stratili sme pri tomto výlete dlhých sedem minút. Napriek tomu sme náš cieľ splnili, sme predsa v cieli. Zajtra začína nový deň, necháme sa prekvapiť, čo nám prinesie,“ ozrejmil situáciu Tomáš Kukučka.

Vlasto Majerčák s Marcelom Kollárikom dorazili do cieľa taktiež, čiž KL Racing Team mohol prvý deň súťaže hodnotiť ako úspešný. „Sme v cieli a to je hlavné. Trate boli veľmi zradné a vyrobiť nejakú chybu sa dalo v podstate veľmi ľahko. Ja som spokojný,“ doplnil po prejazde cieľom prvého dňa súťaže Vlasto Majerčák.

V rámci druhého dňa súťaže si väčšia smola sadla práve na Vlasta Majerčáka s Marcelom Kolárikom. Už v prvom meranom úseku zaznamenali väčšiu časovú stratu ako by si sami priali, auto začalo štrajkovať a po prejdení meraného úseku im nakoniec neostalo nič iné ako zo súťaže odstúpiť. „Nevieme čo s tým je. Zdá sa že máme poruchu diferenciálu, ale neviem to presne identifikovať, neozvala sa z auta žiadna rana, ani sme mu nijako vedome neublížili. Či iba odišla elektronika, alebo je to nejaká mechanická chyba nevieme v tomto momente povedať. Múdrejší budeme až keď mechanici auto rozoberú. Škoda, súťaž sa nám páčila a odstúpenie nás mrzí,“ vysvetľoval Vlasto Majerčák.

Tomášovi Kukučkovi s Marekom Podobníkom sa poruchy techniky vyhýbali a dojazdili až na cieľovú rampu. Nakoniec z ich snaženia bol aj pekný výsledok, keď im v rámci druhého dňa súťaže započítavanej do slovenského šampionátu patrila v celkovom poradí desiata priečka, ale aj štvrtá v triede 3, kam je ich Mitsubishi Lancer EVO IX zaradený. Napriek tomu prišiel Tomáš do cieľa s novými zážitkami: „Samozrejme ráno po daždi sme volili mokré pneumatiky ako väčšina štartového pola, čo sa samozrejme ukázalo ako zlá voľba. S časmi som napriek tomu bol v podstate spokojný. Musím však povedať, že som veľmi rád, že sme v cieli, keďže teraz v poslednom teste, asi tri kilometre pred jej koncom sme mali veľkú krízu. Boli tam dva horizonty, ktoré končili pravou päťkou a aj keď mi Marek dobre nadiktoval, myslel som že bude ešte jeden horizont, šiel som neskoro na brzdy a skončili sme v hodinách v únikovej ceste. Našťastie tam bola a desiate miesto absolútne za dnešok je nad moje očakávania. Auto dostalo poriadne zabrať, ale vydržalo.“

Spokojnosť s dosiahnutými úspechmi na 21. Rajde Rzeszowski vyjadril aj manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj: „Napriek Vlastovmu a Marcelovmu odstúpeniu som spokojný. Technika si niekedy postaví hlavu a v tom prípade sa nedá nič robiť. Potešil ma Tomáš s Marekom a dosiahnutým výsledkom v rámci druhého dňa. Som spokojný s výkonom všetkých štyroch, za čo by som sa im rád aj touto cestou poďakoval.“

Miroslav Majláth

| viac


Partneri

KL Racing

Všetky práva vyhradené | All Rights Reserved

Copyright 2020 © Mediaracing.sk

Created by PeOk design & InMAD Design

Sledujte nás tiež na:

  • Mediaracing.sk on Facebook
  • Mediaracing.sk on YouTube