Najnovšie foto
KalendárNajbližšie podujatia
Správy

14.08.2012 21:42 | Rally | Miroslav Majláth | Otvorení: 1595
KL Racing Team naplnil cieľ v Rzeszowe na sedemdesiatpäť percent
Pred štvrtým podujatím
seriálu DMACK Tyres Rally 2012 – Majstrovstvá Slovenska sme vás informovali, že
posádky Žilinského KL Racing Teamu idú do Rzeszowa úplne prvý krát a ich
hlavným cieľom na tejto súťaži je dôjsť až do cieľa podujatia 21. Rajd
Rzeszowski. Doraziť až na cieľovú rampu sa však nakoniec podarilo iba jednej
z nich.
Do prvej rýchlostnej skúšky 21. Rajdu Rzeszowski, ktorou bol mestský okruh,
vyrážali obe posádky v tesnom závese za sebou. Lepší čas v cieli
tohto prvého testu patril dvojici Vlastimil Majerčák – Marcel Kollárik
jazdiacej na Mitsubishi Lancer EVO IX. „Sme
radi, že to máme za sebou. Na čas sme nejako nepozerali, na mestskom okruhu sa
dá veľmi málo získať, ale stratiť sa dá všetko. Ostatné trate sú veľmi rýchle,
technické a je na nich strašne veľa horizontov, ktoré končia zákrutou,
čiže bude treba dáva veľký pozor. Navyše máme nové auto, ktoré som odskúšal až
dnes na shakedowne, vyzerá, že funguje, takže uvidíme,“ povedal úvodom
Vlastimil Majerčák.
Na mestskom okruhu sa zviezol aj Tomáš kukučka s Marekom Podobníkom. „Rýchlostné skúšky sú naozaj masaker, je tam
samý horizont, veľa zradných ktoré končia prudkou zákrutami hneď za nimi. Čo ma
dosť prekvapilo, všetky cesty sú veľmi úzke, je na nich priestor iba na jedno
auto, nie je tu žiaden priestor na to, aby tu jazdec vyrobil nejakú chybu.
Jednoducho tu treba dávať obzvlášť veľký pozor,“ objasnil prvé pocity po
obhliadke tratí Tomáš Kukučka.
Po mestskom okruhu, ktorý síce odštartoval súťaž, na posádky, tie pravé
rýchlostné skúšky, o ktorých hovorili aj Vlasto s Tomášom, čakali až
na druhý deň ráno. Ich zradnosť ako prvý pocítil Tomáš, ktorému sa podaril malý
výlet mimo trať. Následná pomoc divákov síce prišla takmer okamžite, napriek
tomu tu Tomáš s Marekom stratili kopec času, čoho následkom bol prepad
takmer až na dno celkového poradia. „Trochu
som pretočil auto a hneď sme boli v jarku. Diváci nám síce pomohli
von, ale stratili sme pri tomto výlete dlhých sedem minút. Napriek tomu sme náš
cieľ splnili, sme predsa v cieli. Zajtra začína nový deň, necháme sa
prekvapiť, čo nám prinesie,“ ozrejmil situáciu Tomáš Kukučka.
Vlasto Majerčák s Marcelom Kollárikom dorazili do cieľa taktiež, čiž KL
Racing Team mohol prvý deň súťaže hodnotiť ako úspešný. „Sme v cieli a to je hlavné. Trate boli veľmi zradné
a vyrobiť nejakú chybu sa dalo v podstate veľmi ľahko. Ja som
spokojný,“ doplnil po prejazde cieľom prvého dňa súťaže Vlasto Majerčák.
V rámci druhého dňa súťaže si väčšia smola sadla práve na Vlasta Majerčáka
s Marcelom Kolárikom. Už v prvom meranom úseku zaznamenali väčšiu
časovú stratu ako by si sami priali, auto začalo štrajkovať a po prejdení
meraného úseku im nakoniec neostalo nič iné ako zo súťaže odstúpiť. „Nevieme čo s tým je. Zdá sa že máme
poruchu diferenciálu, ale neviem to presne identifikovať, neozvala sa
z auta žiadna rana, ani sme mu nijako vedome neublížili. Či iba odišla
elektronika, alebo je to nejaká mechanická chyba nevieme v tomto momente
povedať. Múdrejší budeme až keď mechanici auto rozoberú. Škoda, súťaž sa nám
páčila a odstúpenie nás mrzí,“ vysvetľoval Vlasto Majerčák.
Tomášovi Kukučkovi s Marekom Podobníkom sa poruchy techniky vyhýbali a
dojazdili až na cieľovú rampu. Nakoniec z ich snaženia bol aj pekný
výsledok, keď im v rámci druhého dňa súťaže započítavanej do slovenského
šampionátu patrila v celkovom poradí desiata priečka, ale aj štvrtá
v triede 3, kam je ich Mitsubishi Lancer EVO IX zaradený. Napriek tomu prišiel
Tomáš do cieľa s novými zážitkami: „Samozrejme
ráno po daždi sme volili mokré pneumatiky ako väčšina štartového pola, čo sa samozrejme
ukázalo ako zlá voľba. S časmi som napriek tomu bol v podstate
spokojný. Musím však povedať, že som veľmi rád, že sme v cieli, keďže
teraz v poslednom teste, asi tri kilometre pred jej koncom sme mali veľkú
krízu. Boli tam dva horizonty, ktoré končili pravou päťkou a aj keď mi
Marek dobre nadiktoval, myslel som že bude ešte jeden horizont, šiel som
neskoro na brzdy a skončili sme v hodinách v únikovej ceste.
Našťastie tam bola a desiate miesto absolútne za dnešok je nad moje
očakávania. Auto dostalo poriadne zabrať, ale vydržalo.“
Spokojnosť s dosiahnutými úspechmi na 21. Rajde Rzeszowski vyjadril aj
manažér KL Racing Teamu, Marek Lokaj:
„Napriek Vlastovmu a Marcelovmu odstúpeniu som spokojný. Technika si
niekedy postaví hlavu a v tom prípade sa nedá nič robiť. Potešil ma
Tomáš s Marekom a dosiahnutým výsledkom v rámci druhého dňa. Som
spokojný s výkonom všetkých štyroch, za čo by som sa im rád aj touto
cestou poďakoval.“
Miroslav Majláth