Najnovšie foto
KalendárNajbližšie podujatia
Správy
25.07.2012 12:35 | PAV | Miroslav Majláth | Otvorení: 1382
L Racing z Dobšinej s vavrínmi
Ako sme už informovali
v minulom týždni Dobšinský kopec je jedným z mála podujatí, ktoré je
pre L Racing v podstate domáce. Veď z Krásnohorského Podhradia do
Dobšinej je naozaj iba pár kilometrov.
Dobšinský kopec 2012 sa v tomto roku zaradil premiérovo do seriálu
Majstrovstiev Európy pretekov automobilov do vrchu. Tento fakt pritiahol na
jeho štart veľký počet štartujúcich z celej Európy, medzi ktorými
samozrejme nechýbala ani štvorica jazdcov L Racing Teamu. Tí dokázali, že vedia
byť aj zahraničným jazdcom dokonalou konkurenciou.
V prvom rade však celému tímu L Racing nešlo o európske body, ale
o tie domáce. A tých si domov odviezli poriadnu kopu, podloženú aj
patričnými oceneniami. Poďme si však teraz postupne a pomaly povedať, ako
sa jednotlivým členom tímu darilo.
Najvyššie zo všetkých jazdcov L Racing Teamu sa v absolútnom poradí
pretekov započítavaných do slovenského šampionátu umiestnil manažér tímu
a zároveň aj jazdec Ján Lipták s vozidlom Mitsubishi Lancer EVO IX.
Janko si okrem šestnástej priečky absolútneho poradia odviezol domov aj body za
štvrté miesto v triede N nad dva litre. „Som spokojný, u mňa všetko fungovalo dobre. Skôr nám narobilo
trochu problémy nastavenia Peťovho auta, kde sme bojovali s drobnou
poruchou nastavenia diferenciálu. S výkonom všetkých našich jazdcov som
spokojný, reprezentovali L Racing Team perfektne za čo im samozrejme ďakujem.
Rád by som touto cestou pochválil aj organizátorov, ktorým sa podarilo
perfektne pripraviť podujatie naozaj na európskej úrovni. Počas celého víkendu
som sa nestretol s ničím, čo by som videl ako problém,“ pochváli Ján
Lipták nielen svojich jazdcov, ale aj organizátora Dobšinského kopca 2012.
Druhým z jazdcov L Racingu pri pohľade do celkových výsledkov bol Peter
Lipták, ktorého už spomínal aj manažér tímu Ján Lipták. Peter napriek bojovaniu
s už spomínanou poruchou jeho Mitsubishi Lancer EVO VIII nakoniec domov
odchádzal aj s pohárom za tretie miesto v triede A nad dva
litre. „Áno, mali sme trochu problém
s autom, ale pred poslednou súťažnou jazdou sa nám podarilo poruchu
odstrániť a mne sa podarilo konečne „nehodinovať“. Škoda, že nás to práve
na Dobšinej takto prenasledovalo, napriek tomu som spokojný,“ dodal po
prejazde cieľom Peter Lipták.
Strieborný pohár za druhé miesto v triede E1 do jedna celých šesť desatín
litra si z Dobšinej odviezol Alexander Baffy, jazdiaci na Peugeote 106. „Veľmi pekné preteky, pripravené naozaj na
profesionálnej úrovni. Ja som sám so sebou spokojný a navyše by som rád
poďakoval Jankovi Liptákovi a jeho L Racing Teamu, že som si ich mohol na
vlastnej koži opäť užiť,“ povedal spokojný Alexander Baffy.
Rovnako ako Šani, aj Marek Špavelko jazdiaci na Citroëne C2 R2 Max odchádzal
z Dobšinej so strieborným pohárom v ruke. V tomto prípade sa tak
stalo za jeho výkon, ktorý predviedol v triede A do jedna celých šesť
litra. „Ja som mal pred Dobšinským kopcom
jediný cieľ. Vyplniť medzeru medzi pretekmi a zároveň vyskúšať auto pred
Rally Rzeszow, ktoré nás čaká už o pár týždňov. Tento cieľ som splnil,
všetko funguje. Teraz už auto čaká iba základná prehliadka, či výmena olejov
a je pripravené opäť na rally. So svojim výkonom som spokojný a pohár
za druhé miesto ma potešil, dobre som sa povozil,“ rovnako vyjadril
spokojnosť Marek Špavelko.
Miroslav Majláth