Správy
Napriek dvom pódiovým miestam odchádzal L Racing z Prešova poriadne rozladený

22.04.2012 00:00 | Rally | Miro Majláth | Otvorení: 1024

Napriek dvom pódiovým miestam odchádzal L Racing z Prešova poriadne rozladený

Počas druhého aprílového piatku a soboty odštartoval slovenský seriál DMACK Tyres Rally 2012 svojim prvým tohtoročným podujatím. To sa v trochu nezvyčajnom termíne konalo v Prešove. L Racing sa na štarte úvodnej súťaže prezentoval štvoricou posádok.

S už spomínanými štyrmi posádkami sa L Racing Team stal najpočetnejším tímom v celom štartovom poli XIX. Rally Prešov. „Áno, sme najpočetnejším tímom na XIX. Rally Prešov, čo ma na jednej strane veľmi teší, ale na druhej to aj zaväzuje. Myslím si, že naše vozidlá sú pripravené dobre, pred súťažou sme absolvovali menší test u nás doma, tak verím tomu, že sa nám bude dariť a všetci v poriadku dorazíme až do cieľa,“ vysvetľoval v úvode súťaže manažér, ale aj jazdec v jednej osobe Ján Lipták.

Čo sa týka zaradenia vozidiel do jednotlivých tried L Racing postavil dvojicu vozidiel do triedy 3, pričom jednu posádku tvorila slovenská dvojica Ján Lipták – Ján Slovák na Subaru Impreza WRX STi a druhú maďarská dvojica István Pethö – Attila Ruboczkii na Mitsubishi Lancer EVO IX. V triede 6 to bol Marek Špavelko s manželkou Gabikou Špavelkovou Szenderákovou jazdiaci na Citroëne C2R2Max a štvoricu dopĺňala posádka Juraj Keszi – Pavol Helméczi na Seate Leon TDi.

Napriek tomu, že ako nám Janko Lipták v úvode hovoril, mechanici sa na vozidlách L Racing Teamu poriadne nadreli, práve jeho Subaru Impreza WRX STi z dôvodu technickej poruchy neodštartovalo. „Máme poruchu motora, je to smola, ale rally je aj o technike a v tomto prípade odišla hneď v úvode. Čo sa vlastne udialo, uvidíme až doma po otvorení motoru. Dúfam, že som jediný s tímu, koho postihla porucha a ostatným kolegom sa bude viac dariť,“ konštatoval sklamaný Janko Lipták.

V triede 3 ostala teda po odstúpení Liptáka so Slovákom za tím L Racing bojovať už iba maďarská posádka István Pethö – Attila Ruboczkii na Mitsubishi Lancer EVO IX. „Štartujeme na novom aute, ktoré sme nemali čas pred súťažou poriadne odskúšať. Našim cieľom je však dôjsť až na cieľovú rampu a ak sa bude dať, potrápiť aj konkurenciu,“ vysvetľoval István Pethö. Počas prvého dňa sa posádke darilo jazdiť v triede 3 spočiatku časy v jednotlivých testoch okolo štvrtého až šiesteho miesta, v poslednej rýchlostnej skúške to bolo dokonca tretie miesto. V konečnom poradí triedy 3 z toho bolo v rámci prvého bodovaného dňa nielen tretie miesto, ale aj zisk prvých dvanástich bodov v rámci hodnotenia triedy.

Počas druhej etapy bolo vidno, že István si už na nové vozidlo zvykol a aj mu viacej veril. Po zrušenej prvej rýchlostnej skúške zajazdil maďarský jazdec reprezentujúci slovenský L Racing Team vo zvyšných troch rýchlostných skúškach dve tretie a jedno druhé miesto v triede, čo ho zároveň vynieslo až na striebornú priečku v rámci triedy na XIX. Rally Prešov. Svoj výkon ohodnotil István nasledovne: „Dnes sa mi išlo podstatne lepšie ako včera. Viac som veril autu, ale aj sám sebe, predsa len včera som jazdil po dlhej zimnej prestávke v tomto roku prvýkrát a tak som nemal patričnú istotu. Dnes to bolo naozaj o poznanie lepšie. Celá súťaž bola veľmi ťažká, som rád, že som dojazdil na druhom mieste a ďakujem L Racingu, že som mal možnosť reprezentovať tento skvelý tím.“

V triede 6 tím L Racing reprezentovala posádka Marek Špavelko, ktorého na súťaži v Prešove navigovala skúsená spolujazdkyňa, ale aj manželka v jednej osobe Gabika Špavelková Szenderáková. Táto mladá posádka sa predstavila na XIX. Rally Prešov spoločne s vozidlom Citroën C2 R2Max. „Som rád, že aj vďaka L Racingu tu môžeme štartovať. V minuloročnej sezóne sme toho veľa nenajazdili, keďže sa naše auto iba pripravovalo. Teraz je pripravené na 100 % a tak by sme radi spoločne s Gabčou urobili aj nejaký výsledok. Tohtoročná Rally Prešov je však poriadne náročná, jazdia sa po dlhej dobe na Slovensku aj nočné rýchlostné skúšky, tak by som nerád prebiehal. Hlavne chceme dôjsť až na cieľovú rampu,“ ozrejmil predštartovné pocity Marek Špavelko. Počas celej súťaže, čiže v jednotlivých testoch, jazdil Marek s Gabikou neustále druhé a tretie miesta v triede 6. Samozrejme dobrý výkon sa odrazil aj na konečnom umiestnení, keď v triede 6 im po Rally Prešov patrila bronzová priečka. „Momentálne mám konečne radosť z auta. Vyzerá to totiž tak, že v poslednej sekcii súťaže sa nám asi podarilo odstrániť poruchu s ktorou sme sa trápili dosť dlho. Mám z neho veľmi, naozaj veľmi dobrý pocit. Teraz budeme už iba zrýchľovať,“ vysvetľoval po dojazde do cieľa Marek Špavelko.

Poslednou posádkou bola dvojica Juraj Keszi – Pavol Helméczi, jazdiaci na Seate Leon TDi. Toto vozidlo Juraj s Paľom predstavili v minulom roku, pričom je zaradené do triedy 8, v ktorej sú však aj podstatne rýchlejšie vozidlá. Napriek tomu je ich Seat Leon zase po dlhšom čase turbo dieselové rally auto na našich, slovenských tratiach a nielen v tíme L Racing, ale aj samotná posádka sú s ním veľmi spokojní. Z desiatich rýchlostných skúšok vyhral Juraj v porovnaní s vozidlami zaradenými do triedy osem a mal sa stať jej jasným víťazom. Hovoríme však, že sa ním mal stať. Prišla však záverečná technická kontrola, ktorou ich vozidlo Seat Leon TDi neprešlo. Ako bol spokojný s výkonom posádok L Racing Teamu, ale aj o vysvetlenie, čo sa vlastne stalo sme zisťovali u najpovolanejšieho, čiže manažéra L Racing Teamu, Jána Liptáka: „S účinkovaním mojich posádok na Rally Prešov som maximálne spokojný. Žiaľ, ja som bol jediný komu vypovedala službu technika, takže my sme si rally neužili. Nevadí, budú aj ďalšie súťaže. V rámci nich by sa v našom L Racing Teame mohla objaviť jedna veľmi dobrá maďarská posádka, je to však ešte rozpracované a nerád by som v tomto momente hovoril nejaké podrobnosti. Ohľadom vylúčenia posádky Keszi – Helméczi pravdu povediac naozaj neviem, kde sa stala chyba. Na záverečnej technickej kontrole nám bolo oznámené, že na vozidle Seat Leon TDi posádky Keszi – Helméczi sú namontované nehomologované dielce. Ja sa však pýtam ? Aké dielce, keď auto prešlo v rovnakom stave pred sezónou testovaním súťažných vozidiel, ktoré je pred sezónou organizované SAMŠ-om a samozrejme je povinné pre všetkých súťažiacich, prešlo aj vstupným technickým preberaním tu na Rally Prešov, navyše po každej sekcii bolo auto kontrolované v technickej zóne. Vždy bolo všetko v poriadku. Zrazu však po súťaži auto nespĺňa predpisy ? O prešetrenie vzniknutej situácie som samozrejme ihneď požiadal Rally komisiu spolu s Technickým výborom Slovenskej asociácie motoristického športu. Dúfam, že sa tento nezmysel dodatočne vyrieši.“

Miro Majláth

| viac


Všetky práva vyhradené | All Rights Reserved

Copyright 2019 © Mediaracing.sk

Created by PeOk design & InMAD Design

Sledujte nás tiež na:

  • Mediaracing.sk on Facebook
  • Mediaracing.sk on YouTube